Aynı Suçtan Tekrar Dava Açıldı

Question

Herkese Merhabalar,

Daha önce bir çağrı merkezinde işe başladım.Burada sağlık paketi satışları yapılmakta idi. Müşterilerden kart bilgileri alınıyor ve ödemeler tamamlanıyordu. Daha sonra bu şirket kapandı ve müşteri bilgilerinin bir kaçı bende kaldı.

2014 Yılında internet ortamında tanıştığım bir kişi, çağrı merkezi kurduğunu ve müşteri bilgilerine ihtiyacı olduğunu söyledi. Bende gayri ihtiyari elimdeki bilgileri bu kişiye verdim. Bu kişide gönderdiğim bilgilerin içerisinde müşterilerin kart bilgileri de olduğu için internet ortamında alışveriş yapmaya çalışmış ve yakalanmış. Kart bilgilerinide benden aldığını söylediği için birlikte yargılandık.

Ben kötü niyetli olduğunu düşünmediğim için kart bilgilerini verdiğimi samimi olarak ikrar ettim. Gönderdiğim dosyada 5 adet kişi bilgisi mevcuttu.

 

Yapılan yargılama sonucunda “Kişisel verileri hukuka aykırı olarak ele geçirmek yada yaymak” suçundan ceza aldım. Yapılan dolandırıcılık eylemi ile bir ilgim olmadığı için.

Dosya içerisinde birden fazla kişi bulunması sebebi ile TCK 43 nedeni ile (Zincirleme suç ya da müteselsil suç, bir suçun aynı kişiye farklı zamanlarda birden fazla kez işlenmesi veya tek bir fiille aynı suçun birden fazla kişiye karşı işlenmesidir.) cezam yarı oranında arttırıldı ve 2Y1A ceza aldım.

Bu cezayı tamamladım ve yerine getirdim. 9 Yıl sonra bu verdiğim verileri kullanan kişi 1 kişinin daha kart bilgileri ile işlem yapmaya çalışmış ve başarısız olmuş. Bu nedenle kendisine tekrar bir dava açıldı ancak dosyada bende sanık olarak bulunuyorum. Tekrar ifade verdim. Daha önceki ifademin aynısını tekrarladım. Sorum şu ki;

Daha önce bu suçtan dolayı ceza aldım. İçerisinde birden fazla kişi bulunması sebebi ile zaten cezam yarı oranında arttırıldı. Bu yargılamada neden bulunuyorum? İlk yargılamadaki dosyada ki kişiden farklı bir müşteki olsa bile daha önce aldığım ceza birden fazla kişi olması sebebi ile arttırılmıştı zaten ben bunun cezasını yattım. Tamamladım. Arttırılarak tamamlanan bir infazdan sonra tekrardan mahkemeye eklenmemiş olmam gerekiyordu. Aynı suç ve ceza aldığım dosyadan 2.kez mahkemeye katılacağım. “Ne Non Bis” ilkesine göre (Hiç kimse, bir devletin ceza yargılaması usulüne ve yasaya uygun olarak kesin bir hükümle mahkum edildiği ya da beraat ettiği bir suçtan dolayı aynı devletin yargı yetkisi altındaki yargılama usulleri çerçevesinde kapsamında yeniden yargılanamaz veya cezalandırılamaz.)  Neden tekrar mahkemede yargılanıyorum?

 

 

Leave an answer